Lugna gatan!

Och så var det söndag redan! 
 
I helgen har vi bara tagit det piano, poolat, städat, lekt och ätit gott! Har inhandlat min allra första wok och först ut blev Fried Rice med fläsk! Smakade nästan autentiskt men jag hade stora problem på affären. På listan stod fish sauce, light soy sauce och sesame oil. I sverige när man handlar sånt tar man typ Mrs Chengs' och så är saken biff!
Här på Tesco står hyllrader efter hyllrader med olika fish sauce (finns oyster, ansjovis, squid och så några till), sen är det ju olika tillverkare, olika jäsningstid och so on! Sen till soyan, fanns också en hel uppsjö av sorter och allehanda. När jag till sist kommit mig till att 1. Hitta och 2. Välja sesamolja hade jag vid det laget härdsmälta i hjärnan! Men jag fick med mig 3 flaskor och de smakade inte helt fel! :) Phew!
När jag kom till Olja avdelningen tog jag största billigaste flaskan. Orkade inte ens dividera med mig själv. :)
 

I veckan blir det prova Pad Thai  och Beef Rendang! Är man lika här så är det väl lika bra testa om man får till det själv! När Alva o Loella var här var det mest utemat som gällde, och det är också snorigt billigt här om man jämför med hemma, men lite vardag kanske man måste sträva efter när Ellie börjar säga " Nu ska vi FARA och äta middag" :) Blir mindre av den varan när vi kommer hem :)
På affären är det ganska fantastiskt på fiskdisken, massor med olika fiskar som ligger där, Ellie brukar vilja kolla om det ligger nån haj där. :) Måste bara utforska det också! :)
Har planerat in en tripp till en lokal marknad som lokalbefolkningen tydligen ska vilja gå till mest, men kanske jag tar det nån helg när F kan ta barnen och så får man strosa själv. Gillar sånt jag. :)
 
 
Blommor från grannarna ovanför; Jeanette o Anders! Jättesköna människor! :)
 
Bad med papps!
 
Eh, ska man gå eller stanna?!?!
 
Ellie sa: Mamma ta kooort! Inte ofta hon säger så, så det är bara fota! :)
Här är vi på Lake Gardens lekpark!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0