Bollen i rullning.

Och nu kommer livet igång på Almaspuri och vardagarna börjar rulla! Väldigt skönt faktiskt, jag är ju en människa som gillar rutinernas lunk med vissa avsprång ibland, men när man kan lägga Emil i vagnen och han bara somnar, eller när man kan komma in utifrån och barnen bara vill mysleka en stund för att sen äta middag och sen lagom till kvällen bara knoppa in, ja då är rutiner hemskt skönt! Och tror barnen tycker det är skönt också, för vi har inte stritt nån gång sen i helgen tror jag? De bara lunkar på, leker och vet vad som ska hända. Harmoniskt är bara förnamnet och jag bara njuuter. :)
 
Igår for jag på vinkväll, medbjuden av min goa granne Jeanette som bor ovanför oss. Det var SWEA KL som arrangerade kvällen och ooh så trevligt det var! :) Många goa fina människor som också är här med sina familjer. Några var singlar, men de flesta hade  barn här också. Det var också olika, en del var nya i KL, en del varit här ett tag och sen fanns det några som hade vanan inne sedan flera år. :) Men, det ska bli roligt att få träffa några igen  på Playdate på tisdag, hoppas Ellie och Emil inte äter upp några barn så utsvultna de verkar vara på att leka med kompisar! :)
Men det jag gillar var att alla var så öppna och riktigt riktigt roliga att surra med! Så jag hoppas på fler träffar! Det är lite inplanerat i program vad som ska hända och nästa grej är den 20 sept då det är Stadstur på schemat med olika destinationer. Ska bli kul! :)

Så nu börjar peppen, att hitta på nå skoj, att njuta av den tiden som är kvar! För när man träffar några som varit här några år, eller några som ska vara här i 2 år till, ja då känns min korta tid som ett gästspel. Men, kanske kanske kan man göra om detta när barnen blitt större och då vet man ju vad man ger sig in i. Jag är dock jätteglad över att vi träffade grannen ovanför, hon är så himla MYSIG och go! Så det känns skönt veta man har någon att fråga om det är nåt man undrar över (har redan ställt hundra frågor men ändå ;) )
 
Idag har vi lekt i lekparken, ätit lunch, tog bilen till PUblika Mall, men ändrade kosan till Lake Gardens lekpark istället. Dock var det tryckkoksvarmt så barnen orkade inte leka så länge så vi for hem till POOLEN! :) Och det är fantastiskt hur fort det går för barn att bli vattenvana, barnen simmade självständigt med puffarna flera ggr och det gjorde de inte när vi först kom hit. Måste bara underhålla det när vi kommer hem! :)
 
Dock badar ju våra barn inte bara i Pooler, de tar vad vattenmängd som helst som erbjuds. Här ska ni få se:
 


 
 
 
Idag är det också precis ett år sedan gammeltant Aggi lämnade oss. Hon är i hjärtat saknad men i ljust minne bevarad! Ååh vad jag kan sakna henne ibland!
 


 
 
 
 
 
 
Hon var den finaste gammeltant man någonsin kunde önska sig. Duktig och tydlig med unghundar, tålmodig men ändå hade hon gränser, en fantastisk familjehund och en fin läromästare till introt om hur man jakttränar! Och med en vääääldigt lååång tunga...
(om än gammeltant och jag hade skilda åsikter ibland hur ett jobb skulle utföras) ;)
En stor tackkram till Susanna Johansson som lät oss ta henne hem till vår familj! <3

Kommentarer
Postat av: Alva

Åh vad jag saknar er <3 Hälsa pappa <3

Svar: Åååååååhhh vi saknar dej med! Nejdu, sätt dig på ett plan och KOM HIT! :) <3Önskar du var här, helatiden!
Fiiinaste Alva <3
Maria

2012-09-14 @ 17:14:24
URL: http://alvadc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0