Och så var det promenad i KL igen, fast idag blev det by car :)

Och så var det dags igen för promenad med Jessika igen, fast nu skulle vi till utkanterna av staden så det blev med bil! 
 
Första stoppet blev TTDI market, en wet market, saluhall, som är täckt, där ALLT fanns att köpa! Kryddor, frukt, grönt, kött, kläder, fisk, kyckling, U name it, they got it! :) Fick med oss en satay-kryddpåse som jag minsann ska dra med mig hem, men måste nog tillbaka och fixa lite mer! Tjejen där var väldigt trevlig och Jessika gick igenom lite produkter som kan vara bra veta om! :)
Och väldigt skönt gå med en person som redan varit där några (väldigt många) gånger, för under-cover-tips är aldrig dumt att få! :)

Såå mycket färsk o god frukt! :) Och köper du en ananas kan du få den slicad och klar! ;)
 
Färsk fisk, gäller veta vilket stånd man ska köpa vad i om man ska ha ut det bästa! :)
 
Genomgång av grönt för dummies! ;)
 
Här insåg jag att jag varit grundlurad. Några stjälkar persilja för drygt 8-9 MR på lokala affären vs en bunt och lite till med grönt för 50 cent. :) Nu vet jag var jag ska gå i alla fall o storhandla grönt. :)
 
Efter marknaden blev det en TEH TARIK på lokalt hak, typ the med kondenserad mjölk, smakade mest som chai-te. Lite för sött för min smak men säkert gott om man tycker om det. :) Sen Roti av två sorter, en med banan och en med lite matig gegga att doppa i. Hur gott som helst! :)
Och självklart Limejuice. Min nya favvo. :)
 
Efter vi fått i oss lite krubb blev det hoppa in i bilen och köra mot Sungai Buloh, ett ställe som från början var gett till de som haft spetälska och som var tänkt att de som varit sjuka skulle använda marken till att odla blommor för försörjning. 
Här fanns allt man kan tänka sig i blomväg, örtväg, trädväg, plantor att ha inne, plantor att ha ute and so on! Och jag vill nästan inte åka hem förrän jag fått frossa mera i blommor och blad som man inte kan ha hemma! Det är fantastiskt fint, och superbilligt, med dessa orkidéer och här ska de vara lättskötta, men jag som är den eviga orkidédödaren skulle nog heller inte klara av dem heller. :) Men när de är rätt billiga så kanske man kan köpa väldigt många.. :) Och här är det inte en stängel med två blommor på, utan massor! :)
Köpte ingenting men jag lovar, hade jag varit där många minuter till hade jag nog börjat lasta.. :)
 
 
 
Kolla orkidéerna! :)
Sen blev det vidare till Potters Garden, ett ställe där de säljer allt som har med trädgård att göra, krukor i massor, flera fäger, former, storlekar, ja allt. Och ruskigt billigt! Hittade en kruka som var lika hög som jag, för 400 MR, drygt 800 kr. Försök hitta sånt pris i sverige. Och återigen fick jag lite ångest, tänk om jag hade en trädgård här, eller ännu hellre om jag kunde frakta med mig det på flyget! ;)
 
 
 
Världens största TACK till Jessika som visat oss lite mer än KLCC och turist-KL. :)
 
Efter jag kommit hem, blev det kaffe hos goa grannen Jeanette. :) Mycket välbehövligt för en mamma-day-off! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0