Gå på Zoo

 
Idag blev det zoo för hela slanten! Vi hade som mål att se figurerna från Madagaskar och det lyckades vi bra med! :) Åsså några djur till! :)
 
 
 
 

Vi började hos girafferna, ååh så vackra djur! Och STORA! :)
(Melvin, giraffen check!) ;)


Dock hade de inte världens största utrymmen, Lycksele är ju betydligt större, men vad ska man göra eller tycka? det är såhär det ser ut i de flesta länder på zoo, dock var det rent och fint här så det var stort plus i kanten!
 

Vackra elefanter! :) Jag har nåt litet svagt i hjärtat för dessa djur och efter sett dem på zoo längtar jag än mer till Elephant Sanctuary!
 
 
Här såg vi nå gulligt djur, kommer dock inte ihåg var det var :)

 
Kartläsaren! :)

Leopard!
 
Australiensisk wallaby

Tapir
Hur läckra som helst!

Nu har jag sett ett lejon på riktigt!!! :)
Och magdagaskar no 2: Alex. (fast det här var nog Alexa) ;)

Snyggaste stilen på tigern! :)

 
Gullefjun ligger och sover!

Black cougar!

Puma

Bara en chimpans vet hur man slappar!

 
Orangutang!

Marty the Zebra! :)

Den här gossen var inte liten, ruskigt imponerande! :)

Sköldpaddor storlek väldigt mycket stor :)

Krokodiler! :)

Bäbiskrokodiler! :)

Flying fox!

Gloria a k a Flodhästar. Var inte jätteroliga. Mest ryggen man såg i vattnet, och nån gång var 10e minut stack de upp öronen och mulen, tog lite luft och bubblade ned under ytan igen.

 
Pingvinerna! :) Också i Madagaskar! ;)
 
Faktiskt riktigt mysigt promma runt och kolla djur, och barnen var hur glada som helst! :) Mycket spännande att se när man är liten!
Dock kanske inte nåt jag skulle ha på måste-se-listan om jag vore här i Malaysia bara nån vecka, då finns mkt mer att se än djur på zoo. Men har man barn så for sure! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0