Farmor och farfar is here....

Betyder egentligen två saker:
1. Vi är fullt hus igen, fullt ös medvetslös!
2. Snart hemfärd.
 
Ibland känns det lite ambivalent, jag längtar självklart hem jättemycket till Alva, Neo, alla fina vänner och småtroll, arbetskamrater och jobbet, huset och allt som hör hem till. Men ibland känns det också som att man inte hinner "göra klart" Malaysia. Men, vem vet, vi kanske får ett nytt erbjudande om 10 år och då vet man ju vad som kan vänta. Men framtiden får lura lite till om vad den döljer i sitt sköte, jag väntar gärna och ser vad som dyker upp! :) 
 
Farmor och farfar kom i torsdags, de var MYCKET efterlängtade! Ellie kunde inte sluta vänta när Fredric åkte iväg för att hämta dem, Emil sov sig igenom väntan vilket verkar vara det smartaste draget. Ellie ville ringa, kolla dörren och sprang mest hela tiden runt. :) Till slut så dök de igenom dörren och Ellie var såå glad. Emil också. 
Vi tog det mest bara lugnt, och på kvällen åt vi på Souled Out. :)
 
 


Fredag drog vi iväg till stan, visade Ing-Marie och Bosse KLCC, Petronas twintowers Suria Mall med alla dyra fina butiker och KL tower, som vi även åkte upp i och kikade på staden uppifrån. Riktigt häftig utsikt må jag säga! :) Vi käkade lite mat och sen drog vi mot Mont Kiara igen.

Fika på starbucks, i KLCC.
Bilder från KL Tower kommer när jag snott dem från Bosse. :)
 
 
Lördag hade vi riktigt surväder, storm de luxe dagen innan och sen regnade det HELA DAGEN. Ja, HELA dagen, vilket är första ggn det regnat en hel dag sedan jag kom hit. Riktigt sverigeregn, dugg dugg tills man blir less. :) Vi skojade om att de tagit vädret hemifrån! :)
Förmiddagen spenderades hemma, sen drog vi till MegaMall och MegaKidz så barnen fick springa av sig inne! :)
 
 
 
 
Äntligen på söndag blev det poolväder så vi poolade, gick lite på mallet här hemma och sen käkade vi på KFC, drog en vända ned på stan och körde genom Brickfields. Bara för att visa lite.
Vi skulle egentligen dra ut idag på dagen, men fredric som hade ordnat samåkning råkade sno med sig nycklarna till bilen. :)
(och ni som undrar så ja, nu kör jag bil! I vänstertrafik!)

På fredag är det Lankawi som gäller, men först playdate med barn och bokklubb på agendan.. :)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Känner igen det där med att sno nycklarna med sig. Visst har du Maria gjort det en gång oxå???:):)

Svar: Jag dementerar all kännedom om det där ;)
Maria

2012-10-15 @ 17:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0