Ibland händer det...

...att jag och Fredric går på dejt! :)
Nu har vi i för sig räknat ut att detta var den andra dejten på 10 år. Vi tar det i sakta mak verkar det som och att räkna ut hur många ggr vi dejtat var löjligt lätt! :)
 
Första dejten åt vi, bowlade och kollade på film. Jag bjöd Fredric på svampsås (och visste inte att han hatade svamp). Men han åt ändå och har diggat svampsås sedan dess! <3 Sen blev vi ihop. Så inga fler dejter eller så, bara varit vi. :) Tänk att man bara kan veta att Han är det. Visste jag i maggropen direkt. Och även fast fjärilarna tar semester ibland i vardagstempot begravda i blöjor och matlistor så är det VI. En helt underbar känsla! <3
 
Fredric hade fixat barnvakt och alla planer. Jag hade råkat klura ut att vi skulle inte sova hemma men mer än det visste jag inte! Roligt o spännande!
 
Vi drog från lägenheten till KLCC Park och hängde med lite frukt och frappocino från Starbucks! (oooh kallt kaffe i 33-gradig värme är himmelen!)
Vifta på tårna på en filt på en gräsmatta är verkligen inte nåt som är vardag, ooootroligt skönt! :)
 
Min finaste älskling! Med frappsen i hand. Min dag är gjord! :)
 
Inte många sådana här kort som finns på oss.. :)
 
Undrar ni varför paprikan är där så är det för vi tänkte oss en ostbricka. Men kexen stannade visst hemma :)
 
Life is gooood! :D
 
 
Efter parken drog vi till Hotellet. Maya Hotel i KL. Femstjärnigt. Tror aldrig jag bott så flott! :) Men som sagt, ibland händer det! :)
 
Skybridge till vårt rum. Fick svindel. :)
 
Inget man kan dölja här. Men man är ju småbarnsförälder. Egentid på toan är hårdvaluta. :)
 
Utsikten från toan. :)
 
Fredric demostrerar duschen. :)
 
Det är de små detaljerna som gör det. Eller helt bara en jättebox med rakhyvel och skum, tandborstar, topz, lite paddar, lite tvålar, lite andra hudvårdsgrejor, schampon och balsams och lotions.. Inte helt fel. :)
 
Dosor i lyxförpackning.. Overkill :)
 
Lite piffning och en välbehövlig dusch så bar det av till restaurangen, Tamarind Hill, en restaurang med burmesisk och thai-mat. Helt värd vartenda öre, ooooh MAGISK god mat! 
 
Upp till restaurangen! Myyys
 
Just när vi kommit!
 
Välkomstdrink kom de med på studs! Citron-nånting-nånting. Men gött-mos! :)
 
 
Förrätt: Hors d'ouvres de thai!
Smaskigt värre och så fiiiiint presenterat!
 
Salladen vi delade. Dansade rätt bra i munnen kan jag säga. Men goooottt! :)
 
Huvudrätt: Biff nånting nånting och Tonfisk! Vet inte vilken som var godast, men min var klart hetare!
 
 
Rödvinsblommiga. Alltid lika snyggt.
 
Efterrätt: Vattenkastanj, kokos och glass å de röda kom jag inte ihåg vad de hette. Men svalkade gott i munnen efter den heta maten :)
 
Trerätters middag för 2 pers. Med vin. "Kostade hiskeliga" 290 RM. Drygt 630 kr. Heeelt värt!
 
På väg ut. Ljus på varenda trappsteg. MYYYS!
 
Efter blev det Chinatown. Helt galet!!!
Hittade lite skräp som jag ville ha, men de galna försäljarna gjorde att man tappade sugen. :)
 
 
 
 
Panoramaview på Sky Lounge där vi tog lite night-cap innan det var dags att vika in klorna.
(Sitter på en stol vid baren o tar korten, fantastisk utsikt!)
 

Får skärpa oss med dejtandet. Kan ju inte ta 10 år tills tredje :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0